Moringa – zielone zdrowie

Moringa przez wielu ekspertów nazywana jest „cudowną rośliną” oraz „drzewem długiego życia”. Naukowcy od wielu lat wskazują na szereg dobroczynnych właściwości, które wyróżniają tę roślinę. Bardzo ciekawe jest przede wszystkim to, że w takiej niepozornej roślinie znajduje się aż tak duża ilość minerałów, witamin oraz cennych przeciwutleniaczy. Największa ilość cennych składników znajduje się w liściach moringi. Warto wiedzieć, że w innych kulturach liście moringi wykorzystuje się w celach spożywczych. W niniejszym artykule omawiamy, jak można wykorzystywać moringę w swoim codziennym jadłospisie oraz jakie korzyści płyną z jej regularnego spożywania. Zapraszamy do lektury!

Moringa oleifera – najważniejsze informacje na temat drzewka

Moringa oleifera (określana również jako moringa olejodajna) to dość duże drzewo, które w sposób naturalny rośnie w Azji. W sposób bezpośredni wywodzi się ono z Indii. Była tam uprawiana przez człowieka od wieków na zboczach Himalajów. Ogromna ilość dobroczynnych właściwości zdrowotnych moringi spowodowała, że bardzo szybko zaczęto ją uprawiać również w innych regionach świata. W chwili obecnej uprawy tej rośliny można znaleźć między innymi w Ameryce Południowej, Australii i Oceanii oraz na terenie Afryki. Moringę z powodzeniem można również uprawiać w domu – w Azji szczególną popularnością cieszy się moringa w ogródkach.

Właściwości zdrowotne moringi

Z czego wynika ogromna popularność moringi? Uwarunkowana jest ona przede wszystkim ogromnymi walorami odżywczymi oraz prostym sposobem przygotowania. Największa zawartość dobroczynnych składników dla człowieka znajduje się na liściach – można je spożywać zarówno na surowo jak i w postaci ugotowanej. Jak smakuje moringa? Smakiem przypomina ona szpinak. Należy jednak wiedzieć o tym, iż zawiera ona o wiele więcej witamin oraz mikroelementów. Liście moringi można również suszyć, a następnie zmielić i przygotowywać zdrowotne napary.

Moringa jest prawdziwą skarbnicą witamin oraz wielu innych mikroelementów. W zielonych liściach moringi znajdują się takie witaminy jak witamina A, C1, B2, B3 oraz C i D.Największe bogactwo zdrowych składników znajdziemy w liściach oraz miękkich częściach zielonych łodyżek. Te części moringi wykazują się również silnym działaniem przeciwzapalnym, antygrzybicznym oraz antybakteryjnym. Gdy będziemy spożywali moringę olejodajną w sposób regularny, nasz układ odpornościowy będzie pracował znacznie sprawniej. Ponadto, dzięki tej roślinie polepsza się praca serca oraz układu krwionośnego. Wszystkie osoby, które spożywają liście moringi, lepiej znoszą wszelkie infekcje oraz stany zapalne. Liście moringi posiadają 46 rozmaitych przeciwutleniaczy oraz 36 składników, które wyróżniają się działaniem przeciwzapalnym. Moringę warto spożywać również w formie naparów oraz ziołowych herbatek z suszonych liści tego drzewa – dotyczy to w szczególności okresu jesienno-zimowego. Takie herbatki zapobiegają zachorowaniom oraz w sposób znaczący skracają czas trwania oraz łagodzą przebieg choroby.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.